Výkon 598 kW, točivý moment 1 000 Nm, teplota chladiacej kvapaliny 35 ºC, spotreba benzínu  5,3 l/100km a bez škodlivých emisií.

 

Z času na čas sa objavia informácie o zázračných motoroch. Motoroch, ktoré by mohli vysokou účinnosťou a nízkou spotrebou riešiť problém ubúdajúcich ropných rezerv. Tie posledné prišli priamo zo Slovenska.

RTU_engine
Schematické usporiadanie motora RTU

 

Ide o „pseudo adiabatický motor“, ako ho nazvali tvorcovia. Adiabatický (izoentropický) dej je taký, pri ktorom nedochádza k tepelnej výmene plynu s okolím. Samozrejme, v reáli takýto dej nie je možné dosiahnuť. Dá sa k nemu ale priblížiť. Touto technológiou sa tím Alberta Solaroliho zaoberá už 12 rokov.

power_torque_graph
Grafické porovnanie výkonu a točivého momentu rôznych motorov

 

Slovensko-americká spoločnosť RTU (Revolutionary Technologeis United), za ktorou stojí známy slovenský výrobca malosériových automobilov Attack Dick Kvetňanský a americký vynálezca a konštruktér Alberto Solaroli, totiž vyvinula a predstavila takzvaný pseudo-adiabatický motor. Ten síce využíva princíp 4-taktného zážihového motora, ale jeho tepelná účinnosť je vraj 65 až 70 percent! To by znamenalo, že efektívna účinnosť tohto motora by bola viac ako 55 %. Len pre porovnanie, najmodernejšie zážihové motory dosahujú efektívnu účinnosť 25 % – 30 %. Všetku ostatnú tepelnú energiu „premenia“ na zbytočné odpadové teplo.

[fve]http://youtu.be/kMprwhMIx3o[/fve]

Američan Alberto Solaroli, ktorý stojí za samotnou technológiou, sa vyjadril, že Slovensko považuje za reprezentanta Európskej únie. Chce tu zriadiť zariadenie, ktoré by postupne rozšírilo technológiu po celej Európe. Sme podľa neho automobilová krajina a Slováci sú veľmi talentovaní a priateľskí pracovníci.

„Viem, o našom motore bolo rok ticho, ale dnes už je napríklad namontovaný vo vrtuľníku v testovacej prevádzke. Lieta zatiaľ nízko, ale už je vo vzduchu. Je v procese patentovania, preto sú informácie zatiaľ prísne strážené. Sme dohodnutí aj s malou automobilkou, ktorá by mala naše motory otestovať,“ hovorí Dick Kvetňanský vo svojej dielni.

dick-kvetnansky
Dick Kvetňanský

 

 

Od admin

2 myšlienky k článku “Vysoký výkon a studený motor – slovenský prevrat v motorizme”
  1. Dobrý deň. Mám nápad a neviem čo ďalej ako tým odborníkov,vylepšenie,ako na prototyp , aby mi to niekto nezrealizoval za chrbtom alebo paradoxne som nezmizol .ďakujem za odpoveď . s pozdravom Anton

    1. Dobrý deň Anton,
      ďakujem za odkaz. V prvom rade sa ospravedlňujem za meškajúcu odpoveď, ale až teraz som sa k tomuto dostal.
      Je výborné že sú tu ľudia, čo majú dobré nápady. V prvom rade by bolo potrebné overiť, že tvoj nápad je skutočne dobrý, teda že je jedinečný a oplatí sa ho chrániť. Také overenie ti môže urobiť ktorýkoľvek patentový zástupca, alebo ktosi, kto robí v príslušnom tech. odbore. Na základe dohody o mlčanlivosti (to aby si bol od začiatku chránený) môžeš zveriť svoju vec patentovému zástupcovi, ten preverí v patentových databázach, či niekto niekedy v minulosti už nepublikoval „tvoje“ riešenie. Ak nie, patentový zástupca ti pomôže napísať podanie na Úrad priem. vlastníctva tzv. patentovú prihlášku. Po schválení úradom (pre SR ca pol roka) bude tvoje riešenie chráneným patentom. Ochrana môže byť platná pre SR, alebo EU, abo celosvetovo. Samozrejme služby patentových zástupcov ako aj podanie prihlášky patentu na úrad sú platené. Ak si zbehlý v technickom obore môžeš patentovú prihlášku napísať aj sám, čím ušetríš. Všetky potrebné papiere je možné nájsť na webe Úradu priemyselného vlastníctva.
      To je o ochrane. Iná vec je o realizácii prototypu, resp, výroby, ale kedže je to obšírna téma, tak o tom snáď nabudúce.
      Verím, že som aspoň časť dopytu zodpovedal. Ak máš ďalšie otázky napíš mi do mailu milh@atlas.sk. Pokúsim sa odpovedať skôr.

      S pozdravom

      M.Hanes

Napísať odpoveď pre admin Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.